Την τέταρτη νίκη του σε πέντε αγώνες πανηγύρισε ο Σεμπάστιαν Φέτελ στην Ισπανία, αντέχοντας στην πίεση που του άσκησε ο Λιούις Χάμιλτον στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα της Κυριακής (22/5) στην Καταλούνια.
Χάρη σε αυτή του την επιτυχία, ο γερμανός οδηγός της Red Bull άνοιξε στους 41 βαθμούς την πρωτοπορία του στο πρωτάθλημα έναντι του βρετανού της McLaren.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο άλλος οδηγός της McLaren, Τζένσον Μπάτον, ο οποίος επικράτησε στη μάχη του βάθρου απέναντι στους Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull) και Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari).
Ακολούθησαν οι δύο Mercedes στις θέσεις 6-7 της τελικής κατάταξης, με τον Μίκαελ Σουμάχερ να τερματίζει μπροστά από τον Νίκο Ρόσμπεργκ. Τη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν ο Νικ Χάιντφελντ της Renault και το δίδυμο της Sauber, Σέρχιο Πέρες και Καμούι Κομπαγιάσι.
Η εξέλιξη του GP Ισπανίας
Ο Αλόνσο έπιασε στον ύπνο τον Χάμιλτον και τις δύο Red Bull στην εκκίνηση, καθώς με ένα φανταστικό ξεπέταγμα από την τέταρτη θέση του grid, βρέθηκε να στρίβει πρώτος στην πρώτη στροφή. Αλλαγή θέσης είχαμε και μεταξύ των Ταύρων, με τον Φέτελ να παίρνει την δεύτερη θέση από τον poleman Ουέμπερ.
Οι τέσσερις πρώτοι σχημάτιζαν ένα πολύ κλειστό γκρουπ μέχρι τον 10ο γύρο, όταν άνοιξε το παράθυρο για τα πρώτα pit-stop. Σε εκείνο το σημείο ο Χάμιλτον κατάφερε να βγει μπροστά από τον Ουέμπερ, παίρνοντάς του την τρίτη θέση.
Ο Αλόνσο συνέχιζε να οδηγεί την κούρσα μπροστά από τον Φέτελ, αλλά αυτό άλλαξε δέκα γύρους αργότερα. Ο γερμανός άλλαξε πρώτος λάστιχα και κατάφερε να υπερκαλύψει τη διαφορά του από τον ισπανό στον γύρο που μεσολάβησε μέχρι το pit-stop του αντιπάλου του, με αποτέλεσμα να βγει στην πρωτοπορία.
Ο Χάμιλτον ακολούθησε μια λίγο διαφορετική τακτική, μπαίνοντας τέσσερις γύρους πιο μετά. Τα αποτέλεσμα ήταν το ίδιο, με την McLaren να βγαίνει κι αυτή μπροστά από τον Αλόνσο.
Από εκεί και μετά οι δύο πρώτοι άρχισαν να ξεφεύγουν από τους υπόλοιπους, με τον Χάμιλτον να κλείνει παράλληλα τη διαφορά του από τον Φέτελ. Ειδικά μετά το τέταρτο και τελευταίο pit-stop και των δύο, ο βρετανός βρέθηκε να πιέζει ασφυκτικά την Red Bull, έχοντας καλύτερο ρυθμό με τα σκληρά λάστιχα. Ομως ο Φέτελ άντεξε στις επιθέσεις, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε προβλήματα με τη λειτουργία του KERS του, καθώς ο Χάμιλτον δεν είχε την απαραίτητη φόρα να περάσει στο τέλος της κυρίως ευθείας με το DRS.
Ετσι ο περσινός πρωταθλητής κέρδισε μία ακόμα μάχη στον πόλεμο για τον τίτλο, ο οποίος πλησιάζει κι άλλο προς το μέρος του.
Ο Αλόνσο ξεσήκωσε τους συμπατριώτες του στην κερκίδα με το εξαιρετικό του ξεκίνημα, αλλά στην πορεία του αγώνα χάθηκε, καθώς ο ρυθμός της Ferrari με τα σκληρά λάστιχα ήταν σαφώς κατώτερος από τις Red Bull και τις McLaren.
Βέβαια ο ισπανός καταδικάστηκε και από ένα σημαντικό λάθος που έκανε η ομάδα του στην στρατηγική του, βάζοντάς τον υπερβολικά νωρίς για το τέταρτο και τελευταίο pit-stop. Ετσι ο Αλόνσο αναγκάστηκε να βγάλει πάνω από 20 γύρους με ένα σετ σκληρής γόμας, χάνοντας ακόμα δύο θέσεις από Μπάτον και Ουέμπερ.
Αντίθετα η στρατηγική της McLaren για τον Μπάτον ήταν πολύ πιο έξυπνη. Ο βρετανός έπεσε μέχρι και 10ος αμέσως μετά την εκκίνηση, αλλά κατάφερε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη συνέχεια, ακολουθώντας τακτική τριών pit-stop. Το αποκορύφωμα ήταν το διπλό προσπέρασμά του επί του Ουέμπερ και του Αλόνσο στον 36ο γύρο, που τον έφερε στο βάθρο.
Ο Σουμάχερ έκανε την καλύτερή του φετινή εμφάνιση και πήρε την έκτη θέση μπροστά από τον Ρόσμπεργκ, ενώ ο Χάιντφελντ κατάφερε να μπει στους βαθμούς, παρότι είχε ξεκινήσει τελευταίος. Ο γερμανός εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι δεν είχε χρησιμοποιήσει κάποιο σετ ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές, στις οποίες δεν είχε τρέξει καθόλου, με αποτέλεσμα να είναι εμφανώς πιο γρήγορος από τους οδηγούς γύρω του, τρέχοντας με τα μαλακά λάστιχα στο τέλος.
Τέλος απογοητευτική ήταν η μέρα για τον Φελίπε Μάσα, ο οποίος έχασε την επαφή του με τις Mercedes μετά το μέσον του αγώνα και στη συνέχεια δέχτηκε προσπέρασμα από τους Χάιντφελντ και Πέρες. Και τρεις γύρους πριν από το πέσιμο της καρό σημαίας έχασε ακόμα και τον έναν βαθμό της 10ης θέσης, εγκαταλείποντας εξαιτίας ενός μηχανικού προβλήματος στην Ferrari του.
Σημειώσεις
- Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Φέτελ έφτασε τους 118 βαθμούς, έναντι 77 που έχει Χάμιλτον. Ο τρίτος Ουέμπερ είναι στους 67, με τους Μπάτον (61) και Αλόνσο (51) να έπονται.
- Ο έκτος αγώνας της σεζόν θα γίνει στο Μόντε Κάρλο του Μονακό, την ερχόμενη εβδομάδα (26-29/5).
Πηγή : http://www.sport.gr/
Χάρη σε αυτή του την επιτυχία, ο γερμανός οδηγός της Red Bull άνοιξε στους 41 βαθμούς την πρωτοπορία του στο πρωτάθλημα έναντι του βρετανού της McLaren.
Στην τρίτη θέση τερμάτισε ο άλλος οδηγός της McLaren, Τζένσον Μπάτον, ο οποίος επικράτησε στη μάχη του βάθρου απέναντι στους Μαρκ Ουέμπερ (Red Bull) και Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari).
Ακολούθησαν οι δύο Mercedes στις θέσεις 6-7 της τελικής κατάταξης, με τον Μίκαελ Σουμάχερ να τερματίζει μπροστά από τον Νίκο Ρόσμπεργκ. Τη βαθμολογούμενη 10άδα συμπλήρωσαν ο Νικ Χάιντφελντ της Renault και το δίδυμο της Sauber, Σέρχιο Πέρες και Καμούι Κομπαγιάσι.
Η εξέλιξη του GP Ισπανίας
Ο Αλόνσο έπιασε στον ύπνο τον Χάμιλτον και τις δύο Red Bull στην εκκίνηση, καθώς με ένα φανταστικό ξεπέταγμα από την τέταρτη θέση του grid, βρέθηκε να στρίβει πρώτος στην πρώτη στροφή. Αλλαγή θέσης είχαμε και μεταξύ των Ταύρων, με τον Φέτελ να παίρνει την δεύτερη θέση από τον poleman Ουέμπερ.
Οι τέσσερις πρώτοι σχημάτιζαν ένα πολύ κλειστό γκρουπ μέχρι τον 10ο γύρο, όταν άνοιξε το παράθυρο για τα πρώτα pit-stop. Σε εκείνο το σημείο ο Χάμιλτον κατάφερε να βγει μπροστά από τον Ουέμπερ, παίρνοντάς του την τρίτη θέση.
Ο Αλόνσο συνέχιζε να οδηγεί την κούρσα μπροστά από τον Φέτελ, αλλά αυτό άλλαξε δέκα γύρους αργότερα. Ο γερμανός άλλαξε πρώτος λάστιχα και κατάφερε να υπερκαλύψει τη διαφορά του από τον ισπανό στον γύρο που μεσολάβησε μέχρι το pit-stop του αντιπάλου του, με αποτέλεσμα να βγει στην πρωτοπορία.
Ο Χάμιλτον ακολούθησε μια λίγο διαφορετική τακτική, μπαίνοντας τέσσερις γύρους πιο μετά. Τα αποτέλεσμα ήταν το ίδιο, με την McLaren να βγαίνει κι αυτή μπροστά από τον Αλόνσο.
Από εκεί και μετά οι δύο πρώτοι άρχισαν να ξεφεύγουν από τους υπόλοιπους, με τον Χάμιλτον να κλείνει παράλληλα τη διαφορά του από τον Φέτελ. Ειδικά μετά το τέταρτο και τελευταίο pit-stop και των δύο, ο βρετανός βρέθηκε να πιέζει ασφυκτικά την Red Bull, έχοντας καλύτερο ρυθμό με τα σκληρά λάστιχα. Ομως ο Φέτελ άντεξε στις επιθέσεις, παρά το γεγονός ότι αντιμετώπισε προβλήματα με τη λειτουργία του KERS του, καθώς ο Χάμιλτον δεν είχε την απαραίτητη φόρα να περάσει στο τέλος της κυρίως ευθείας με το DRS.
Ετσι ο περσινός πρωταθλητής κέρδισε μία ακόμα μάχη στον πόλεμο για τον τίτλο, ο οποίος πλησιάζει κι άλλο προς το μέρος του.
Ο Αλόνσο ξεσήκωσε τους συμπατριώτες του στην κερκίδα με το εξαιρετικό του ξεκίνημα, αλλά στην πορεία του αγώνα χάθηκε, καθώς ο ρυθμός της Ferrari με τα σκληρά λάστιχα ήταν σαφώς κατώτερος από τις Red Bull και τις McLaren.
Βέβαια ο ισπανός καταδικάστηκε και από ένα σημαντικό λάθος που έκανε η ομάδα του στην στρατηγική του, βάζοντάς τον υπερβολικά νωρίς για το τέταρτο και τελευταίο pit-stop. Ετσι ο Αλόνσο αναγκάστηκε να βγάλει πάνω από 20 γύρους με ένα σετ σκληρής γόμας, χάνοντας ακόμα δύο θέσεις από Μπάτον και Ουέμπερ.
Αντίθετα η στρατηγική της McLaren για τον Μπάτον ήταν πολύ πιο έξυπνη. Ο βρετανός έπεσε μέχρι και 10ος αμέσως μετά την εκκίνηση, αλλά κατάφερε να ανακτήσει το χαμένο έδαφος στη συνέχεια, ακολουθώντας τακτική τριών pit-stop. Το αποκορύφωμα ήταν το διπλό προσπέρασμά του επί του Ουέμπερ και του Αλόνσο στον 36ο γύρο, που τον έφερε στο βάθρο.
Ο Σουμάχερ έκανε την καλύτερή του φετινή εμφάνιση και πήρε την έκτη θέση μπροστά από τον Ρόσμπεργκ, ενώ ο Χάιντφελντ κατάφερε να μπει στους βαθμούς, παρότι είχε ξεκινήσει τελευταίος. Ο γερμανός εκμεταλλεύτηκε το γεγονός ότι δεν είχε χρησιμοποιήσει κάποιο σετ ελαστικών στις κατατακτήριες δοκιμές, στις οποίες δεν είχε τρέξει καθόλου, με αποτέλεσμα να είναι εμφανώς πιο γρήγορος από τους οδηγούς γύρω του, τρέχοντας με τα μαλακά λάστιχα στο τέλος.
Τέλος απογοητευτική ήταν η μέρα για τον Φελίπε Μάσα, ο οποίος έχασε την επαφή του με τις Mercedes μετά το μέσον του αγώνα και στη συνέχεια δέχτηκε προσπέρασμα από τους Χάιντφελντ και Πέρες. Και τρεις γύρους πριν από το πέσιμο της καρό σημαίας έχασε ακόμα και τον έναν βαθμό της 10ης θέσης, εγκαταλείποντας εξαιτίας ενός μηχανικού προβλήματος στην Ferrari του.
Σημειώσεις
- Ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος Φέτελ έφτασε τους 118 βαθμούς, έναντι 77 που έχει Χάμιλτον. Ο τρίτος Ουέμπερ είναι στους 67, με τους Μπάτον (61) και Αλόνσο (51) να έπονται.
- Ο έκτος αγώνας της σεζόν θα γίνει στο Μόντε Κάρλο του Μονακό, την ερχόμενη εβδομάδα (26-29/5).
Πηγή : http://www.sport.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου